Inici

Les persones són més importants que les coses

És el lema que dirigeix la vida i activitats de la COORDINADORA CONTRA LA MARGINACIÓ DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT.

La Coordi es va iniciar el 1985 per un grup de persones sensibilitzades pels problemes que porten a l’exclusió social i a la marginació, i es va constituir leglment com a associació el 1990.

Entén la marginació com a privació dels drets fonamentals de la persona. La Coordinadora té la finalitat d’ajudar les persones que es troben amb dificultas per accedir als recursos existents, promovent o elaborant iniciatives de treball per a cada problemàtica específica.

Està formada per persones de diferents edats i condicions. Compta amb la  col·laboració d’un grup de professionals. I es manté econòmicament amb el suport d’una xarxa de sòcies i socis, l’ajut de diferents entitats i subvencions d’Administracions Públiques.

Missió

Col·lectiu de persones compromeses per combatre les desigualtats socials

Visió

Que les persones siguin capaces d’exercir els seus drets en una societat més justa i igualitària.

Valors

Els nostres valors son la justicia, lluita, dignitat, comporomís i participació.

Finalitats

Estatutàriament les finalitats de l’entitat són:

1. Promoure l’organització dels diferents sectors afectats per cada problemàtica com un pas necessari per prendre una postura activa davant les anomenades problemàtiques.
  2. Elaborar iniciatives de treball en cada problemàtica específica per donar suport a qui les treballi.
  3. Potenciar tot tipus d’activitats culturals relacionades amb sectors i col·lectius marginals i exclosos de la societat.
  4. Elaborar, distribuir i publicar tot tipus d’informació que faci referència a la marginació i a les iniciatives de treball per combatre-la.
  5. Promoure la reflexió i el debat públic sobre la marginació social i els nous signes de pobresa que apareixen en el context econòmic actual.
  6. Aconseguir de les institucions, tant públiques com privades, un canvi d’actitud davant els processos de marginació i exclusió, es manifesti en forma de col·laboració, serveis i ajudes.
Objectiu

L’acompanyament del reclús i l’ex reclús i la seva família.

Treballant en 3 vessants:

1. El reclús i ex reclús com a persona que ha de reintegrar-se a la comunitat desenvolupant comportaments socialment acordats.
  2. La família, per a que acompanyi en aquest procés.
  3. La Comunitat, com a destí de la persona subjecte d’atenció, la qual ha de facilitar aquesta reintegració.
Organigrama

Un comentario en “Inici

1. Felicidades por el website, es muy guay! También, felicidades por todo lo que hacéis para las personas que necesitan vuestro ayuda! Quiero decir que tenéis un alma hermoso y que estoy muy orgullosa porque os conocí. Estáis unas personas honradas que les gusta lo que hacen y que tienen respecto para los seres humanos.
    Mucha suerte en el futuro!
    Un abrazo,
    Andreea