Programa d’Atenció a Persones Preses

El Programa d’Atenció a Persones Preses acompanya el reclús i ex-reclús i les seves famílies. Un equip de voluntaris i voluntàries visiten un cop al mes un grup d’interns que ho han sol·licitat prèviament, de tal manera que no perdin el contacte amb l’exterior. En aquestes trobades, a més de qüestiones penitenciàries, també es debaten temes externs d’interès en el moment de l’acció.

Els voluntaris i les voluntàries disposen  d’una Treballadora Social, la qual els explica els dubtes que puguin sorgir i els hi fa un suport emocional.

Les famílies disposen d’un espai personal i un altre de grupal al qual dirigir-se. L’objectiu és fer de pont entre el pres, la presó i ells, traduir el llenguatge penal i penitenciari. A l’espai grupal es presenten i debaten temes que són del seu interès, que poden anar des d’allò que estan vivint fins l’entorn en el que estan convivint.

L’any 2014 s’han atès 127 persones, el que suposa un increment del 17% respecte l’any anterior.

19 voluntaris i voluntàries han mantingut vis a vis mensuals amb 52 interns i internes que ens ho han demanat.

coordinadoracm Secretaria (4)