La Nova K-Feta

La Nova K-Feta és un conjunt d’activitats que forma part del Programa d’Atenció a Persones Preses, mitjançant les quals es reparen i/o adquireixen les habilitats socials adients per desenvolupar comportaments prosocials a la Comunitat de destí. Per a tal, necessiten un component cultural fonamental per ampliar els seus horitzons, fins llavors restringit dins un món delinqüencial i, en molts casos, de toxicomania que els aïlla i exclou. El Club de Lectura, el Teatre, la Informàtica, les Dinàmiques de Grup, les Sortides Trimestrals, l’Hort… són les que incideixen directament en aquesta vessant. En aquestes activitats també poden participar familiars i voluntaris permetent, així, l’accés a formes de desenvolupament desconegudes o no experimentades.

Durant l’any 2015 han participat 46 persones. Aquests han valorat La Nova K-Feta de l’1 al 5 (en que 1 és gens valorada i 5 és molt valorada) amb un 5.

coordinadoracm Excursió Can Ruti 28-2-14 (12)

Segons els participants, La Nova K-Feta els ha servit per:

• conèixer nova gent
  • integrar-se
  • mantenir-se ocupat
  • ampliar la seva visió
  • aprendre
  • tenir una rutina
  • relacionar-se de manera adequada
  • motivar-se
  • responsabilitzar-se
  • controlar les seves emocions
  • seguir endavant
  • entretenir-se
  • creure en un mateix
  • reflexionar sobre un mateix
  • sentir-se útil

coordinadoracm Hort 22-02-2015 (5)

El dijous 18 vàrem fer un Land-Art; què què és un Land-Art? És una idea de la Yolanda Roman Saborit que ens ha fet el favor de venir-ho a fer amb els participants de La Nova K-Feta. Aquí us deixem una mostra del que vam fer:

Coordinadoracm Land Art febrer 2016 3

Calendari La Nova K-Feta maig 2016

Pre-laboral sòcio-educatiu

El prelaboral sòcio-educatiu “La Nova K-Feta” és una servei de la Coordinadora Contra la Marginació de Cornellà, la finalitat de la qual és la capacitació personal, social i laboral de la persona per garantir la seva inserció laboral.

Aquesta finalitat la treballem en 3 fases: durant la primera, amb activitats d’auto-coneixement, coneixement de l’entorn, activitats culturals, lúdiques i l’atenció psicosocial, pretenem que el participant faci un diagnòstic de la seva situació i detecti aquells recursos que poden fer-la millorar.

La segona fase és la de formació: mitjançant un centre d’interés, com és l’hort, treballem la formació instrumental, la tecnològica, les habilitats socials i la formació i orientació laboral.

I per últim, la tercera fase, és la resposta adaptada cap a la inserció laboral mitjançant l’Empresa d’Inserció Recibaix-Formació i Treball: formació ocupacional, INCORPORA i Empresa d’Inserció.

L’horari és de dilluns a divendres de 15 a 18 hores a la seu de l’entitat majoritàriament, i té una capacitat de 10-12 places.

Les activitats que durem a terme durant aquest mes estan basades en les ocupacions i es troben calanderitzades més endavant:

Grup d’Ajuda Mútua

Activitat dirigida per una psicòloga de l’Associació AISE, mitjançant la qual treballem l’autoconeixement i compartim experiències.

Cuines

Es cuinarà una recepta que prèviament hauran escollit els participants, els quals també hauran de buscar els ingredients.

Lectura

La lectura és una eina fonamental d’aprenentatge i de coneixement. Aquesta activitat està dirigida per una mestra de literatura castellana de  secundària.

Relaxació

Activitat dirigida per una infermera. La relaxació és cabdal per l’autocontrol, essent una eina alternativa a l’estrés.

Assemblea

Eina de participació de les persones que participem a La Nova K-Feta, mitjançant la qual avaluem i reelaborem les activitats que estem duent a terme.

Manualitats

Activitats manuals per treballar la precisió i la creativitat.

Cine-Fórum

Visió i debat sobre documentals. L’activitat la duu a terme un voluntari amb gran coneixement sobre el cinema i implicat en organitzacions del tercer sector.

Auto-imatge

Cóm ens veiem i cóm ens veuen. I cóm és d’important la imatge, sobretot per un mateix.

El Servei Català d’Ocupació i les Empreses d’Inserció

Quins recursos tenim a l’abast per la recerca de feina i cóm podem accedir.

Formació instrumental

De manera individualitzada i entrellaçada amb les activitats anteriors, treballarem la redacció, l’expressió, el càlcul, el català i l’anglès.

Formació tecnològica

D’igual manera formarem en informàtica, els programes de processador de textos i de càlcul, així com la navegació per Internet i la missatgeria.

Maig
16 Assemblea
17 Corda Fluixa
18